dilluns, 27 de setembre del 2010

3ª setmana - Tag- und Nachtleben - Vida diürna i nocturna

Aquesta setmana ha estat la dedicada a la vida nocturna de Colònia.
Junt a Fernando d'Alzira i Pascual del Perelló hem fet no només dinars i voltes per la ciutat sino també sopars i eixir "de marxa".

Hem conegut ja a molta gent, i per casualitat, hem fet uns mínims lligams que ens han dut a quedar ja en vàries ocasions. El dissabte 17, ens topàrem amb uns xics i xiques de Barcelona a un pub, després acabarem la nit anant amb un canari expert en Colònia i que havia estat d'Erasmus ací i ara se n'havia tornat. Ha fet traducció, com jo, i sempre ve bé anar amb algú que sàpiga bé alemany, conega la ciutat i que et puga orientar i donar consells sobre el pròxim curs que t'espera, com ara dels professors, que són els mateixos que ell va tindre. Aquella nit tancàrem tard, i com que estic sol al pis i Fernando i Pascual no tenien trens a Junkersdorf, es van quedar a casa.

Els següents dies hem conegut a més gent, ja siga de nit o visitant pisos. Està el cas del pis que visitàrem amb Fernando (que per cert li han donat!) on coneguérem a dues xiques de Barcelona que fan la carrera d'ell. A més, Fernando ha fet amistat amb els seus futurs companys de pis i també s'uniren a nosaltres el darrer dissabte. Aquesta setmana, de dilluns a dijous, ha fet molt bon temps. Un sol que badava les penyes i que semblava un adéu a l'estiu. Efectivament, avui fa 7 graus, plou i hi ha un 60% d'humitat; anava "escaxufat" pel carrer, això sí, amb el meu superparaigua de metre i poc que em vaig comprar del Breitestrasse fa uns dies.

Bé, tornem al tema del bon temps (açò ho escric al costat del radiador ja). Volíem aprofitar aquells rajos de sol per fer una barbacoa (com s'acostuma quan fa bon temps) al parc d'Achener-Weiher, on hi ha un llac, bosc i muntanyetes, encara que estiga enmig de la ciutat. Si cliqueu a "Achener" veure-ho el mapa del parc. Per cert, el llac que s'hi veu, es congela a l'hivern i es patina, pots llogar els patins allà i tot. Doncs això, vam fer una barbacoa i convidàrem al canari, que al seu torn convidà a gent amb qui va fer l'erasmus de la seua classe, que també s'havien quedat a viure a la ciutat. Així que, més gent de traducció, i aquesta vegada interessants. Alguns d'ells acabaven d'arribar a la ciutat i es retrobaven amb els altres, així que va ser tot prou entretingut. Torràrem les típiques llonganisses alemanyes però també bones xulles, i ens les menjàrem asseguts a mantetes estirades sobre la gespa verda i humida.

Després, anàrem a ca el canari i passarem allà unes hores, fins l'hora de sopar, que ens convidaren a casa dos de les xiques d'allà i sopàrem la mar de bé. La casa, per Clodwigplatz, envejable. Tot això dijous, que caigué de nit ja una bona i començà el fred.

Aquest divendres vam eixir amb ells també, era la Balkan Party, a l'Stadtgarten de Colònia que fan dues vegades al mes i és per a repetir. Pel que fa al dia següent, dissabte,
vaig ajudar de vesprada en una mudança, junt a altres estudiants que també havien contestat a l'anunci d'una pàgina de treballets per a estudiants i vaig cobrar 20 eurets per una hora. Es tractava d'uns parisencs que es mudaven a Colònia, l'home alemany, i vaig tindre l'oportunitat de fer esport, practicar alemany, tot mentre guanye diners. Es molt normal totes aquestes transaccions ací, i per exemple avui han aparegut 3 anuncis del mateix tipus. Després d'una bona dutxa, a la nit, vaig anar a una discoteca alternativa genial que visitaré si puc més vegades per la zona de Venloer-Gürtel i tanquí prou tard.

En canvi ahir diumenge vam veure una actuació de gimnàstica i circ d'uns xiquets d'una de les escoles de circ de Colònia (junt a pares d'aquests; et sents poc a poc més integrat amb coses així) i després anàrem a sopar de tranquil a ca Ariel, l'argentí que coneguem i que fa 5 anys que viu a Colònia, des que vingué a estudiar i es quedà. Està molt bé parlar amb una persona amb experiència en la ciutat, sobretot si també ha sigut forani, no sabeu quant pots aprendre. Un d'eixos consells, són proteccions i avisos pel fred que s'acosta... El sopar boníssim i el rematàrem veient El Pianista; no recomanable veure-ho si estàs a Alemanya, sobretot a una de les ciutats que va ser durament bombardejades...

Allà van fotos de la barbacoa, del circ i alguna variada dels passejos per Colònia d'aquesta setmana (fer clic)

1. De Nachtleben no escribiste mucho.

2. Aixo pareixen unes vacances, no uns estudis. Pero aprofitat ara que pots.

3. no havia començat les classes encara, el que significa que estava de vacances!!