dissabte, 14 d’agost del 2010

Missió 1: Dimecres - dissabte Pis aconseguit

Dimecres

________

Pis aconseguit

Missió complerta, per fi, genial! Ja tinc sostre per protegir-me de l'humit oratge que regna per ací dalt per al pròxim curs! La 6a planta de l'edifici número 31 de Roon Strasse, al districte de Neustadt-Süd, prou cèntric i al costat de Zülpicher Platz, zona molt freqüentada. El pis és el més alt de l'edifici i és de dues habitacions. El compartiré amb una xica estudiant de medicina molt simpàtica, espabilada i…alemanya! La pega: el xic que tenia ara l'habitació, s'emporta tots els seus mobles, així que em toca com a molts estudiants ací: comprar-ne als vells estudiants erasmus o altres que deixen els seus pisos, buscar per Ebay ofertes, anar a mercats populars (Flohmarkten) o anar a Ikea (recurs més emprat per ací).

Pròximament pujaré fotos del meu futur raconet i lloc d'hospedatge pels qui em voleu visitar.

Tot això va ser dimecres de vesprada. Eixia a les 7 del pis amb un somriure a la cara que no me'l podia treure res ni ningú. Per fi, un poc desestressat. No obstant, sí que va haver un factor inesperat i exterior que em va fastidiar el dia: una pluja mortal!

A les 8, començà a caure com si el món s'acabara. Després d'un dia de sol, no era d'esperar que poguera caure tal "poalà" d'aigua durant 2 hores. Tot el món corrent, refugiant-se, jo sense paraigües, em tocà comprar-li'n un a un turc. Sol per Neumarkt, refugiat a una parada de metro vaig rebre una trucada inesperada. Era Tom, un estudiant de traducció que vaig conéixer per internet abans de vindre i que estudiava castellà. Es preguntava si, com vam parlar, podiem quedar per prendre alguna cosa i constituir un Tàndem lingüístic com en diuen: intercanvi de castellà per alemany. Classes gratuites, per dir alguna cosa.

Doncs vam quedar i, per a la meua alegria, em va ajudar amb un dels entrebancs que no em permetien descansar: El contracte d'estudis!

En 5 minuts, em va aclarir el que no m'ha pogut aclarir (o no ha volgut) la meua suposada tutora erasmus en 4 mesos.

Dijous:

_____

Visita a Ikea! Mini (com li diuen tots a Michael, company de pis) necessitava uns mobles per la seua habitació. Va buscar per internet perquè volia alguna cosa especial, amb història però al final va caure com tots a les urpes d'Ikea. Doncs allà anàrem Mini, Betty i jo amb el cotxe. Hi ha dos "Ikees" prop de Colònia: el de Brühl, sí, com Daniel Brühl, i un pel nord.

Era immens, vam jugar amb les mobles, Mini pogué decidir-se quina cómoda comprar i em vaig traure la TARGETA FAMILY! per a futures compres (és gratuïta i et fan descomptes en molts articles).

Finalment vaig signar el contracte del pis i vam eixir de nit a "Trash chick" on disfrutàrem del seu futbolí o "Tischfußball" unes hores.

Divendres:

Després del pes que m'he llevat del damunt, ara cal disfrutar un poc de Colònia, sense descuidar, les poquetes coses que em queda per preparar: contracte d'estudis, trobar mobles, telèfon, registrar-me en la ciutat, obrir-me un compte bancari, registrar-me en la universitat… uff

Bo, aprofitant que a la casa regnava la pau (tots havien anat a un parc d'atraccions prop de Colònia perquè era l'aniversari d'un d'ells) he pegat una becaina. Això sí, primer m'he ANMELDAT! és a dir, m'he enregistrat en la ciutat. Anmeldar-se és un verb molt recorregut al diccionari d'Erasmus a alemanya (tot el món que ha fet erasmus a un país de parla alemanya el coneix, proveu-ho) i ve del verb germànic "anmelden".

Què vol dir això, que ja sóc com un ciutadà d'aquesta ciutat, i per tant, un poc alemany. No sona mal si ho guarneixes amb les notícies recents que alemanya ha experimentat un salt en la seua economia aquests dies i ho compares a la situació del "Estado Español".

Bé, després d'això, he passat pel Mediamarkt que tinc a una parada de metro de la casa on m'allotge (recordem: a Eythstrasse, Kalk Kapelle) i ja tinc per fi la meua tarjeta de la companyia FONIC! (10€) A banda dels seus immillorables preus i tarifes especials per a cridar a la península i europa en general des d'Alemanya, existeix un programa d'invitacions que ja s'està estenent pels erasmusos de Köln: si convides a un amic, reps 5€ tu i 5€ ell de bonificació!

Així que, només comprada, m'he enregistrat a internet i he donat el número de la xica que m'ho va recomanar: Maria d'Algemesí. Si sabeu d'algú que ve a Alemanya i no tinga targeta, bitte ruf mich an!

Ha caigut en les meues mans també al mediamarkt la pel·lícula (que sempre recomane) Goodbye Lenin. Era el meu desig tindre-la en versió original i en aquest cas no només és això, si no que és una versió col·leccionista a preu de broma: 8 euros. Qui vulga veure-la ja sap, li la deixe.

(trailer pel·li: http://www.youtube.com/watch?v=iJb4efZcFUM Per a qui no la conega, el prota és Daniel Brühl, el fill de catalana i alemany que ha protagonitzat entre d'altres Salvador Puig Antic, una altra que ningú que pot perdre).

Doncs res més de nou, ara a buscar gent que venga els mobles, com m'han recomanat, i aquesta nit farem una volta pel centre.

Dissabte:

_______

Visita del Mülheimunterderbrückeflohmarkt (El mercat popular sota el pont de Mülheim), en búsqueda de bicis. Kein billiges Fahrrad.

Esta nit a les 4, agafe el tren cap a l'aeroport. El vol ix a les 6.40 i arribe a les 9 a València.



Mülheim Brücke (El pont de Mülheim)

1 comentari:

  1. Òscar, no he entés lo de la targeta de telèfon però a la meua amiga Laura li pot interessar, li ho comentaré i li donaré la direcció del teu blog.
    Per cert, m'encanta este blog!
    Ah, i sóc Alberto, quan internet em deixe em faré seguidor, que jo també tinc blog, yeah! :D
    Abraçada!

    ResponElimina